Laguna - Bukmarker - Skauti, insajderi izdavaštva - Knjige o kojima se priča
Radno vreme tokom praznika »
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Skauti, insajderi izdavaštva

Zamislite svet izdvaštva kao jednu veliku pijacu – autori svoje rukopise predaju agencijama koje ih dalje nude urednicima i izdavačima. Ako rukopis privuče pažnju više zainteresovanih strana, desi se da bude i nadmetanja na aukcijama. Ne presude uvek velike svote, nekada prevagne dobra reputacija izdavačke kuće. Skaut je osoba koja posreduje između izdavača i agenata ali ne zastupa autore i nema udeo u avansima na autorska prava. Njihova uloga je da budu „oči i uši“ izdavača i da im nagoveste kada se na tržištu pomalja potencijalni hit.

Šta sve podrazumeva ovaj posao? Tu su radno vreme koje može da se otegne, beskrajne gomile rukopisa koje treba simultano čitati, sastavljanje izveštaja o tim rukopisima, komunikacija sa klijentima u različitim vremenskim zonama, umrežavanje i održavanje kontakata. Skaut se oslanja na insajderske informacije i mora da zna šta se šuška o svakoj novoj knjizi u bilo kom datom trenutku. Nema preciznih uputstava za bavljenje skautingom jer on velikim delom podrazumeva dobar instinkt. U pitanju je jako stresan i zahtevan posao koji se bazira na poznanstvima i kontaktima u industriji i oko nje. Ljudi koji su se bavili skautingom potvrdiće da u roku od par godina već dođe do zamora materijala. Jedino oni koji se odvaže da otvore sopstvenu agenciju uspevaju da opstanu u poslu, i to su neverovatno istrajni i odlučni pojedinci.

Naše iskustvo govori da postoje situacije u kojima je brzina reakcije skauta bila presudna. Budući da je srpsko tržište specifično i da se trendovi drugačije kreću u odnosu na velika zapadna tržišta, skaut mora imati osećaj i za senzibilitete različitih teritorija. Poželjno je da poznaje prilike u datoj sredini i socioekonomski aspekt tržišta. Povremeno se dogodi da veoma pozitivan utisak skauta na određen naslov ne naiđe na podjednako oduševljenje kod nas, tada poslušamo svoj instinkt i oslanjamo se na prethodno iskustvo u sličnim situacijama.

Ono što možda najviše frustrira jednog skauta nije nepredvidivo radno vreme već činjenica da suštinski ništa ne zavisi od njih – skaut nije taj koji određuje tajming kada će neki rukopis biti ponuđen. Iako mogu da dignu prašinu oko naslova za koji smatraju da je vredan pompe, njihov primarni zadatak je da skrenu pažnju izdavačima na dobru knjigu, na nešto što ima potencijal da bude hit po relevantnim parametrima koji su sami po sebi fluidni. Kako će se rukopis dalje kretati, nije u njihovim rukama.



Koliko god da ste brzi i vešti u traganju za informacijama, aktivni na mrežama i ažurni sa čitanjem publikacija, jedno je sigurno – skaut je uvek jedan korak ispred vas. Njegova pravovremena reakcija je kao savršeno precizno dodavanje ka saigraču koji je već ispred mreže i na korak od davanja gola.

Autor teksta: Ivana Veselinović


Podelite na društvenim mrežama:

silvija avalone, autorka romana crno srce altruizam pobeđuje laguna knjige Silvija Avalone, autorka romana „Crno srce“: Altruizam pobeđuje
17.04.2025.
Silvija Avalone nedavno je objavila svoj novi roman „Crno srce“, najzreliji u njenoj dosadašnjoj karijeri. To je priča o osudi i spasenju, u kojoj autorka istražuje najmračnije i najdublje pukotine lj...
više
majkl vud kinezi vole svoju istoriju laguna knjige Majkl Vud: Kinezi vole svoju istoriju
17.04.2025.
Autor Majkl Vud, u ekskluzivnom razgovoru za Bukmarker, pomogao nam je da provirimo u četiri milenijuma bogatu riznicu Kine i objasnio kako se ova država menjala i koji su (bili) najizazovniji trenuci...
više
radno vreme knjižara delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika laguna knjige Radno vreme knjižara Delfi i korisničkog centra tokom uskršnjih i prvomajskih praznika
17.04.2025.
Obaveštavamo vas da su 18. i 21. april neradni dani, a da će se obrada i slanje porudžbina vršiti počevši od 21. aprila. Porudžbine napravljene u periodu od 18. do 20. aprila biće obrađivane i ...
više
akcija 2 za 1 u delfi knjižarama laguna knjige Akcija „2 za 1“ u Delfi knjižarama
17.04.2025.
Od 7. do 20. aprila 2025. u svim Delfi knjižarama kao članicama Laguninog kluba čitalaca, kao i na sajtovima laguna.rs i delfi.rs, očekuje vas sjajna akcija „2 za 1“, tokom koje za kupovinu dva odabra...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.