Laguna - Bukmarker - Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi

Nedavno objavljeno istraživanje Republičkog zavoda za statistiku pokazuje da svega 6,6% ljudi koristi internet za kupovinu štampanih knjiga, mnogo se više koristi za dostavu hrane ili kupovinu garderobe. U knjižarama kažu da im je opala onlajn prodaja. Razlog vide u većim cenama, ali uprkos poskupljenjima, fizička prodaja i dalje se drži.



Znanje nema cenu, ali je njegovo sticanje sve skuplje, barem ono neformalno. Hiljadu dinara je, ne tako davno, bila gornja cena u knjižarama, a danas početna.

Tokom pandemije oko 20% poskupeo je samo papir, i to je samo jedan od razloga što su štamparije početkom prošle godine morale da koriguju cene.

Tanja Vučković iz izdavačke kuće Laguna ne može da precizira koliko košta štampa jedne knjige, zato što na tu cenu utiče mnogo faktora – prava za koje se plaća određena suma novca, zatim pripreme za štampu, lekture, korekture, uredničko čitanje, korice, pa zatim i cena štampe, koja zavisi na kojem papiru se štampa, kakvi su priprema, kvalitet, povez i na kraju oprema knjige.

Profesor Ekonomskog fakulteta Slobodan Aćimović navodi da se iz marže, koja je razlika između prodajne i nabavne cene, po pravilu nadoknađuju svi operativni troškovi.

„Formiranje cena zavisi i od situacije na tržištu, od toga koliko ima konkurencije u pojedinim segmentima izdavaštva. Ako nema mnogo konkurencije, onda imamo, na primer, dva-tri velika igrača koji mogu da imaju dominantan položaj na tržištu. Kad god imamo slobodnu konkurenciju između takmaca na tržištu, mi imamo potpuno slobodno formiranje cena“, objašnjava Aćimović.

Čitaoci više vole da dođu u knjižaru

Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da svega 6,6% ispitanika naručuje knjige. U samim knjižarama promet je, tvrde, ostao isti.

„Naše iskustvo govori da čitaoci ipak više vole da dođu u knjižaru i da tu kupe knjigu, po nekoj statistici svega 12–15% kupovina knjiga obavlja se putem sajtova, knjižare su uvek u modi“,  ističe Tanja Vučković.

Da će odlazak u knjižaru uvek biti u modi, pokazuje i nedavno završen Sajam knjiga, koji je posetilo više od 200.000 ljudi. Koliko se njih kući vratilo punih kesa, nema podataka.
 
Autor: Jelena Baranin
Izvor: rts.rs


Podelite na društvenim mrežama:

akcija 2 za 1 u delfi knjižarama laguna knjige Akcija „2 za 1“ u Delfi knjižarama
11.04.2025.
Od 7. do 20. aprila 2025. u svim Delfi knjižarama kao članicama Laguninog kluba čitalaca, kao i na sajtovima laguna.rs i delfi.rs, očekuje vas sjajna akcija „2 za 1“, tokom koje za kupovinu dva odabra...
više
 čitaj me laguna na sajmu knjiga u sarajevu od 9 do 14 aprila laguna knjige „Čitaj me“: Laguna na Sajmu knjiga u Sarajevu od 9. do 14. aprila
11.04.2025.
Laguna će i ove godine učestvovati na Međunarodnom sarajevskom sajmu knjiga koji se održava 36. put, pod sloganom „Čitaj me“, od 9. do 14. aprila u prostoru kompleksa „Skenderija“. Laguna će pr...
više
lagunini bestseleri po specijalnim cenama  laguna knjige Lagunini bestseleri po specijalnim cenama!
11.04.2025.
Od 9. do 18. aprila 2025. godine, Laguna i Moj kiosk vas pozivaju da obogatite svoju kućnu biblioteku uz prolećnu akciju koja se ne propušta! Na svim kioscima i prodajnim mestima Moj kiosk – Štampa si...
više
o onima koji neće dobiti spomenik ili ulicu, ali zaslužuju da se upamte i imaju svoju priču održana promocija beogradskog gubitnika branislava bjelice laguna knjige O onima koji neće dobiti spomenik ili ulicu, ali zaslužuju da se upamte i imaju svoju priču: održana promocija „Beogradskog gubitnika“ Branislava Bjelice
11.04.2025.
Promocija knjige „Beogradski gubitnik“ Branislava Bjelice održana je u četvrtak 10. aprila u kafeteriji Bukmarker u knjižari Delfi SKC koja je bila popunjena do poslednjeg mesta. Pored autora, ...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.